zondag 10 januari 2016

1ste klassessie project : "ik zie, ik zie wat jij niet ziet"

"Ik zie, ik zie wat jij niet ziet"... voor ons project zijn we al 2 keer naar de academie getrokken en vrijdag hielden we met z'n allen een klassessie. We herhaalden waar we allemaal al hadden rond gewerkt. Kijken met onze "oren" en kijken met onze "ogen"
De sessie rond kijken met onze "oren" ging vooral rond muziek, klassieke muziek, muziek met wat emoties in... En dat zochten wij ook in de klas. Het liedje dat ons het meest boeit hebben we gebruikt om op te tekenen... en het mocht zelfs "kriebelkrabbel" zijn (zoals de kleuters zelf aangaven)
Op muziek leefden we ons helemaal uit op papier...








Nadien konden we hetzelfde doen in ons logboekje dat we allemaal hebben. Een logboekje, dat onze sessies nauwkeurig weergeeft... Tijdens de tentoonstelling van onze werkjes op muziek keken we dan met onze "ogen"... Wat zie jij in mijn kunstwerk? Een vogel, een hartje, jezelf, een krullebol... Ja, iedereen zag wat anders maar kon het ook mooi aantonen... Geweldig! Dit was een geslaagde klassessie.








Nog enkele leuke zoekplaatjes voor jullie... ik zie, ik zie... wat jij niet zien?

Vind jij de pandabeer tussen de sneeuwmannen?

Vind jij het klavertje vier? 

Vind jij het poppetje dat jou een bloempje wil geven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten